Chytré telefony vytlačují ty klasické už i při prodeji „z druhé ruky“

Praha, 26. 2. 2014 – Tlačítkovým telefonům už odzvonilo. To potvrzují i statistiky inzertního serveru ANNONCE.cz, kde v nabídce mobilních telefonů jasně dominují smartphony (86 % všech nabídek) nad ostatními. Mezi klasickými telefony pak převládají telefony značky Nokia.

mobilní telefony

K prodeji lidé nejvíce nabízejí značky Samsung (29 % všech nabízených telefonů), Nokia (21 %) a Apple (16 %). „Počet smartphonů v České republice roste každým rokem. Podle studie Češi v síti vlastní 47 % Čechů chytrý telefon. To je vidět i na našich statistikách, kde byla ještě donedávna poměrně významná nabídka starších telefonů. Vysoký podíl telefonů Samsung a Apple lze vysvětlit věrností jejich zákazníků, kteří s příchodem nového modelu se chtějí zbavit toho starého od stejné značky,“ řekl Michael Matyáš, ředitel digitálních a tištěných produktů ze společnosti ANNONCE.

Jaké „Old mobily“ mezi lidmi kolují?

Klasické telefony Nokia byly v České republice po velkou dobu jasnou jedničkou. Lidé je dostávali jako služební telefony či si je sami kupovali. Éra tlačítkových telefonů finské značky je však u konce a lidé je chtějí vyměnit za novější model. Celkem 63 % všech nebízených klasických telefonů (ne smartphonů) patří Nokii. Na druhém místě je Samsug (7 %), následovaný Sony Ericsson (6 %). „Je zajímavé se podívat, jaké telefonní poklady lidé v době, kdy se v Barceloně na Mobile World Congress představují ty největší mobilní novinky, nabízejí. Například Philips TCD308/5P, Nokia 1611 či Siemens A57,“ doplnil Michael Matyáš.

 

O společnosti ANNONCE a.s.:
ANNONCE a. s. je tradiční česká společnost zabývající se poskytováním a zprostředkováním služeb a obchodu svým zákazníkům. ANNONCE byla založena v březnu roku 1990 jako inzertní tištěné médium. V dnešní době vychází čtyřikrát týdně ve třech různých dílech (pondělí, středa a pátek v dílech PRÁCE l SEZNAMKA l ZVÍŘATA, REALITY l STAVBA l HOBBY, AUTO l MOTO l EROTIKA, a sobotní SPECIÁL). Měsíční náklad je 330 tisíc výtisků. Online verze www.annonce.cz vznikla v roce 1997, od té doby má téměř 300 000 registrovaných uživatelů a okolo 350 000 reálných uživatelů za měsíc. Denně ANNONCE v průměru publikuje 200 000 inzerátů. Z toho například jen reality tvoří 80 000, dalšími hojně využívanými rubrikami jsou Práce, Auto-moto a Seznamka. ANNONCE svým zákazníkům usnadňuje cestu každodenními běžnými i životními změnami, a to tak, že jim poskytuje služby, díky kterým najdou vše, co hledají.

Kontakt pro média:
Renata Fišerová
E-mail: press@annonce.cz
Mobil: 603 533 233

Alžběta Málková
E-mail: alzbeta@jsmeslyset.cz
Mobil: 736 609 670

Zpět na seznam článků

UIG