Vážný, nebo volný vztah? Celkem 58 % Čechů se nechce vázat

Praha, 11. 2. 2014Svátek zamilovaných se blíží, jak se na lásku dívají Češi? Podle interních statistik inzertního serveru ANNONCE.cz hledá partnera na vážný vztah pouze 42 % nezadaných. Mezi aktivnější „hledače“ patří muži. Celkem 61 % inzerátů v sekci „Vážné seznámení“ pochází právě od nich.

Jedním z důvodů, proč více než polovina všech inzerujících hledá jen krátkodobý vztah, může být i nepříliš pozitivní statistika sňatečnosti a rozvodovosti. Podle dat Českého statistického úřadu bylo v roce 2012 uzavřeno přes 45 000 manželství a přes 26 tisíc skončilo rozvodem. „Rychlý životní styl příliš vážným svazkům nenahrává. Možná právě proto v ANNONCI hledá nezávazný vztah 58 % lidí. Na druhou stranu se blíží svátek svatého Valentýna, a kdo ví, zda i z lehkého koketování nemůže být něco více,“ řekl Michael Matyáš, ředitel digitálních a tištěných produktů inzertního serveru ANNONCE.cz.

Dlouhodobé vztahy nejsou u lidí v dnešní době moc populární. Nesou závan a pachuť povinnosti. Hodně se řeší společné bydlení, děti, dlouhodobý společný způsob života a vztahy k širší rodině. To vše je náročné, protože to s sebou nese přizpůsobování. Naopak nezávazné vztahy mají kouzlo dobrodružství, překvapení, vzrušení a lehkosti. Lze v nich vypnout, unášet se okamžikem, neřešit životní problémy. Být třeba na chvíli i někým jiným, než jsem, a vysvobodit se ze zaběhlé role. Je to prostor, kde mohou lidé volně vyjádřit své touhy, přání, nálady. Svoboda kdykoliv zmizet ze scény s pověstným vzkazem rtěnkou na zrcadle,“ popisuje psycholožka Adriana Chytilová.

V poslední době je hodně diskutovaný fenomén singles, zejména ve spojitosti se ženami. Interní data serveru ANNONCE.cz toto klišé však spíše nepotvrzují. „Inzeráty v kategoriích „Vážné seznámení“ í „Flirtování“ pocházejí v 77 % případů od mužů,“ říká Michael Matyáš. Obdobná situace je i u osob stejného pohlaví. „I zde jsou aktivnější hlavně muži,“ dodává.

Zajímavostí je, že mnoho lidí hledá protějšek, se kterým by si chtělo vyměnit třeba jen pár řádků. „V ANNONCI přijímáme několik stovek takovýchto žádostí. Jsou to osoby, které vedle dopisovat hledají například někoho, s kým by se pravidelně mohli potkávat třeba na procházce,“ uvedl Michael Matyáš z ANNONCE.cz.

 

O společnosti ANNONCE a.s.:
ANNONCE a. s. je tradiční česká společnost zabývající se poskytováním a zprostředkováním služeb a obchodu svým zákazníkům. ANNONCE byla založena v březnu roku 1990 jako inzertní tištěné médium. V dnešní době vychází čtyřikrát týdně ve třech různých dílech (pondělí, středa a pátek v dílech PRÁCE l SEZNAMKA l ZVÍŘATA, REALITY l STAVBA l HOBBY, AUTO l MOTO l EROTIKA, a sobotní SPECIÁL). Měsíční náklad je 330 tisíc výtisků. Online verze www.annonce.cz vznikla v roce 1997, od té doby má téměř 300 000 registrovaných uživatelů a okolo 350 000 reálných uživatelů za měsíc. Denně ANNONCE v průměru publikuje 200 000 inzerátů. Z toho například jen reality tvoří 80 000, dalšími hojně využívanými rubrikami jsou Práce, Auto-moto a Seznamka. ANNONCE svým zákazníkům usnadňuje cestu každodenními běžnými i životními změnami, a to tak, že jim poskytuje služby, díky kterým najdou vše, co hledají.

Kontakt pro média:
Renata Fišerová
E-mail: press@annonce.cz
Mobil: 603 533 233

Andrej Slivka
E-mail: andrej.slivka@adison.cz
Mobil: 774 570 823

Zpět na seznam článků

UIG