Češi ve zralém věku hledají přes inzerát především vážný vztah

Praha, 15. 5. 2014 – Starší ročníky se po rozvodu či úmrtí svého manžela nebo manželky často snaží najít nové partnery, a to i přes inzerát. Podle aktuálních statistik inzertních novin ANNONCE a portálu ANNONCE.cz si každý osmý seznamovací inzerát podávají Češi ve věku 55 let a starší.

Seznamovací preference Čechů se v průběhu života mění. V mladším věku stojí Češi převážně o volný vztah, zato s přibývajícími léty se začínají více zajímat o vážné seznámení, což dokládají i statistiky ANNONCE. Až 60 % inzerentů mladších 55 let hledá spíše volný vztah a u těchto inzerátů patří mezi nejstarší zadavatele muži. „Zato inzerenty nad 54 let zajímá z 65 % vážný vztah. Starším pohlavím, které se chce seznámit, už jsou v tomto případě ženy. To vyplývá i z delší průměrné délky života Češek,“ zmiňuje Petr Langer, odborník ANNONCE na segment seznámení.

Seznamovací inzeráty Čechů starších 54 let

Typ seznámení Podíl inzerátů Průměrný věk zadavatele Průměrný věk zadavatelky
Vážené seznámení 65 % 62 64
Volný vztah 35 % 59 62

Najít nového partnera na zbytek života však může být často běh na dlouhou trať. Své o tom ví Alena Dvořáková, za niž v roce 1992 podaly první seznamovací inzerát její přítelkyně. Tehdy jí bylo devětačtyřicet let. Toho pravého přesto našla až po své sedmdesátce. „Za tu dobu se mi ozvala řada mužů, ale žádný nebyl ten pravý. Opravdu už jsem to chtěla vzdát,“ přiznává Dvořáková. Nakonec se ale nechala přemluvit loni v lednu od zaměstnankyň na pobočce ANNONCE a převzala si ještě poslední čtyři dopisy – odpovědi na svůj inzerát.

„A jeden z nich mne opravdu zaujal. Byl tak lyrický a něžný, že jsem se musela jeho autorovi ozvat,„“ vzpomíná Dvořáková. A nakonec vskutku našla toho pravého. Po čtrnácti dnech od seznámení ji totiž Petr Dvořák1 požádal o ruku a paní Dvořáková se tedy začátkem letošního roku v jednasedmdesáti letech podruhé vdala.

Volný vztah ve zralém věku je výsadou mužů, patří jim 97 % inzerátů v této kategorii

Možností k seznámení ve starším věku ubývá i podle odborníků. „Češi jsou v porovnání s ostatními národy obecně poměrně nedůvěřiví a starší lidé jsou i vlivem neblahých zpráv například o podvádění ještě nedůvěřivější a uzavírají se do sebe. Tuzemské obce jim navíc nevytvářejí dost příležitostí pro společenský život, tudíž je seznamování ve vyšším věku složitější. Inzeráty jsou proto možností, jak seznamovací bariéru překonat,“ uvádí Iva Holmerová, lékařka a ředitelka Gerontologického centra na Praze 8.

Přestože většina Čechů nad 54 let věku při seznámení hledá vážný vztah, 35 % z nich má stále zájem i o vztah volný. „Tento druh seznámení preferují téměř výhradně muži, zadávají si totiž až 97 % inzerátů v této kategorii,“ upřesňuje Langer.

Starší pánové jsou v seznamovacích inzerátech upřímnější

A jak seznamovací inzeráty Čechů starších 55 let konkrétně vypadají? V případě vážného seznámení vesměs potvrzují slova odbornice Holmerové: Zadavatelé často zmiňují, že jsou kvůli rozvodu nebo úmrtí manžela či manželky osamoceni, a proto znovu hledají druhou polovičku. „Zato v případě volnějšího seznámení bývají pánové mnohdy upřímnější než jejich mladší kolegové. Nebojí se například uvést, že jsou ženatí nebo že nabízejí i finanční odměnu. A také umějí zaujmout titulkem inzerátu – příkladem může být ‚Dvouhodinový manžel‘,“ dodává s úsměvem na rtech Langer.

Jména a příjmení manželského páru byla na jeho přání pozměněna.

O společnosti ANNONCE a.s.:
ANNONCE a. s. je tradiční česká společnost zabývající se poskytováním a zprostředkováním služeb a obchodu svým zákazníkům. ANNONCE byla založena v březnu roku 1990 jako inzertní tištěné médium. V dnešní době vychází čtyřikrát týdně ve třech různých dílech (pondělí, středa a pátek v dílech PRÁCE l SEZNAMKA l ZVÍŘATA, REALITY l STAVBA l HOBBY, AUTO l MOTO l EROTIKA, a sobotní SPECIÁL). Měsíční náklad je 330 tisíc výtisků. Online verze www.annonce.cz vznikla v roce 1997, od té doby má téměř 300 000 registrovaných uživatelů a okolo 350 000 reálných uživatelů za měsíc. Denně ANNONCE v průměru publikuje 200 000 inzerátů. Z toho například jen reality tvoří 80 000, dalšími hojně využívanými rubrikami jsou Práce, Auto-moto a Seznamka. ANNONCE svým zákazníkům usnadňuje cestu každodenními běžnými i životními změnami, a to tak, že jim poskytuje služby, díky kterým najdou vše, co hledají.

Kontakt pro média:
Renata Fišerová
E-mail: press@annonce.cz
Mobil: 603 533 233

Andrej Slivka
E-mail: andrej.slivka@adison.cz
Mobil: 774 570 823

Zpět na seznam článků

UIG