Práci nejsnáze najdou vyučení s praxí a angličtinou

Praha 21. 8. 2013Nejvyšší šanci najít zaměstnání mají vyučení absolventi se znalostí angličtiny, řidičským průkazem a oborovou praxí. Vyplývá to z údajů poskytovatele tištěné a online inzerce společnosti ANNONCE. Střední odborné vzdělání požaduje až 44 %, angličtinu 27 % a praxi 39 % inzerátů s nabídkou zaměstnání. Osoby se ZTP či omezenou pracovní schopností pak mají příležitostí nejméně – týká se jich jen 2,3 % nabízených pracovních pozic.

Největší zájem na pracovním trhu je o uchazeče se středním odborným vzděláním (s maturitou či výučním listem). Týká se jich 44 % z více než 17 000 nabízených pozic na Annonce.cz. Absolvované středoškolské vzdělání bez rozlišení odbornosti je pak důležité pro dalších 15 % a složená maturita pro 39 % všech pracovních nabídek zaměstnavatelů. Vysokoškolské vzdělání požaduje jen 16 % z nich.

Se zájmem o odborně vyučené porostou i jejich platy

Je to asi pro mnohé překvapivé, ale na pracovním trhu mají podle statistiky nejvíce šancí ti, kteří nejsou tzv. překvalifikovaní. Nesmí být ale ani vzdělaní nedostatečně. Ideálem je střední cesta – tedy odborně vyučený člověk s maturitou, nejlépe v nějakém technickém oboru. A protože takových lidí je nedostatek a poptávka po nich stále roste, lze očekávat, že na těchto pozicích porostou i platy, které zatím příliš vysoké nejsou,“ říká analytik ANNONCE na segment práce Petr Langer.

Nejčastějším požadavkem na kvalitu uchazeče je jeho praxe v oboru, kterou akcentuje v inzerci 39 % všech zaměstnavatelů. Za ní následují znalosti jazyků (37 %), řidičský průkaz (24 % inzerátů s pracovní nabídkou) a práce na PC (22 %).

Převládá angličtina, roste ruština

Z hlediska požadavků na jazykové vybavení uchazečů o zaměstnání chtějí firmy nejčastěji angličtinu, které se týká 27 % všech pracovních nabídek. Až daleko za ní je znalost němčiny, kterou požaduje 7 % zaměstnavatelů. Na třetí místo v pořadí jazykové kompetence uchazečů se v posledních letech dostala ruština s 1,8 %.

„Další jazyky jako francouzština, španělština či čínština jsou z hlediska podílu na nabízené pracovní inzerci nepatrné a z velké části je nahrazuje angličtina. I v případě relativně časté němčiny jde spíš o požadavek na druhý jazyk vedle angličtiny, která je tedy pro uchazeče o zaměstnání klíčová,“ doplňuje Petr Langer z ANNONCE.

 

O společnosti ANNONCE a.s.:
ANNONCE a. s. je tradiční česká společnost zabývající se poskytováním a zprostředkováním služeb a obchodu svým zákazníkům. ANNONCE byla založena v březnu roku 1990 jako inzertní tištěné médium. V dnešní době vychází čtyřikrát týdně ve třech různých dílech (pondělí, středa a pátek v dílech PRÁCE l SEZNAMKA l ZVÍŘATA, REALITY l STAVBA l HOBBY, AUTO l MOTO l EROTIKA, a sobotní SPECIÁL). Měsíční náklad je 330 tisíc výtisků. Online verze www.annonce.cz vznikla v roce 1997, od té doby má téměř 300 000 registrovaných uživatelů a okolo 350 000 reálných uživatelů za měsíc. Denně ANNONCE v průměru publikuje 200 000 inzerátů. Z toho například jen reality tvoří 80 000, dalšími hojně využívanými rubrikami jsou Práce, Auto-moto a Seznamka. ANNONCE svým zákazníkům usnadňuje cestu každodenními běžnými i životními změnami, a to tak, že jim poskytuje služby, díky kterým najdou vše, co hledají.

Kontakt pro média:
Renata Fišerová
E-mail: press@annonce.cz
Mobil: 603 533 233

Ondřej Klein
Heretic PR
E-mail: kleint@hereticpc.cz
Mobil: 774 156 477

Zpět na seznam článků