Co hledají Češi před Vánocemi v inzerátech nejvíce? Lednice a myčky, věci zdarma či seznámení.

Praha, 18. 12. 2014 – Shánění dárků se projevuje i při sledování jednotlivých inzerátů na internetu. Zatímco na portálu ANNONCE.cz Češi obecně nejčastěji hledají práci, byt či automobil, před Vánocemi se poohlížejí hlavně po bílém zboží, věcech zdarma a stojí více i o seznámení.

Lednice, pračky a myčky. Takové zboží hledají Češi přes inzerát těsně před Vánocemi nejvíce. „Obvykle mají uživatelé našeho portálu největší zájem o novou práci nebo byt, před Vánocemi se však v souvislosti s hledáním dárků zaměřují především na materiální věci,“ popisuje na základě měření hlavní rozdíl mezi běžným a předvánočním hledáním Michael Matyáš, ředitel digitálních a tištěných produktů portálu ANNONCE.cz.

A když dárek, tak levně, případně rovnou zadarmo či za odvoz. Rubrika Zdarma a do 100 korun totiž podle měření v předvánočním čase zaznamenala druhý největší nárůst. „Dají se v ní sehnat zajímavé dárky, i když spíše maličkosti – různé ozdoby, vázy nebo knížky. Na kvalitní elektroniku v této rubrice stěží narazíte,“ uvádí Matyáš.

Rubriky ANNONCE s největším nárůstem hledání za poslední tři týdny.

Rubrika Předvánoční nárůst
Bílé zboží a domácí elektro 17 %
Zdarma a do 100 korun 15 %
Seznamka 12 %

Češi hledají nové partnery i před Vánocemi
Podle dat nezůstávají pozadu ani seznamovací inzeráty. Ty se v předvánočním růstu umístily na třetím místě. „Zajímavé je, že ačkoli tři čtvrtiny inzerátů zadávají muži, filtrování vhodných partnerů podle předem nastavených specifik využívají častěji ženy. Což vlastně potvrzuje, že jsou při hledání nového vztahu vybíravější,“ doplňuje Matyáš.

Portál ANNONCE.cz k těmto datům dospěl na základě měření tisícovek HafANNů – „hlídacích psů“ – kdy si sami uživatelé nejdříve nastaví konkrétní kritéria a následně si nechají sledovat pouze inzeráty, které je splňují. „Díky tomu je dobře vidět, o co mají naši uživatelé zájem. Stačilo se tedy zaměřit na nově zadané HafANNy za posledních jednadvacet dnů a porovnat je se všemi aktivními HafANNy,“ vysvětluje na závěr princip měření Matyáš.

 

O společnosti ANNONCE, www.annonce.cz
ANNONCE a.s. je česká společnost zabývající se poskytováním a zprostředkováním služeb a obchodu svým zákazníkům. Byla založena v březnu roku 1990 jako tištěné médium, ve kterém byly prezentovány inzeráty.

V dnešní době vydává jediné celostátní inzertní noviny ANNONCE, a to čtyřikrát týdně: v pondělí, ve středu, v pátek a v sobotu. Týdenní náklad se pohybuje okolo 65 – 80 000 výtisků. Jen v roce 2013 otiskla ANNONCE 1,8 milionu inzerátů. On-line verze ANNONCE.cz vznikla v roce 1997 a od té doby má téměř 300 000 registrovaných uživatelů a okolo 350 000 reálných uživatelů za měsíc. Denně ANNONCE publikuje v průměru 200 000 inzerátů. Z toho například jen sekce Reality tvoří 70 000, dalšími početnými a hojně využívanými rubrikami jsou Práce, Auto-moto a Seznamka.

Kontakt pro média:

Renata Fišerová
E-mail: press@annonce.cz
Telefon: 603 533 233

Andrej Slivka
E-mail: andrej.slivka@adison.cz
Telefon: 774 570 823

Zpět na seznam článků