Nebojte se koupě ojetého vozu

Tipy a rady od odborníků z ANNONCE

Praha 2. 7. 2012 - Pořízení automobilu je hezké, ale mnohdy nelehké rozhodnutí. Pokud nepatříte k těm, kteří by šli do autorizované prodejny pro zcela nový vůz, určitě byste měli mít na paměti pár základních pravidel, která vás ochrání před podvodníky a případným zklamáním.

Zkušení odborníci z ANNONCE radí, čemu věnovat pozornost

  1. Věnujte výběru dostatek času. Nenechte se vmanipulovat do rychlé koupě.
  2. Vyžádejte si doklady od vozu:
    - technický průkaz – zjistíte předchozí majitele vozu, číslo VIN (identifikační číslo vozu), rok výroby a uvedení do provozu a kompletní technické informace o vozu
    - servisní knížku – každý odpovědný majitel vede servisní knížku, najdete v ní veškeré informace o technickém stavu a počtu najetých km. Dále jakými technickými prohlídkami vůz prošel, co bylo zkontrolováno, popřípadě vyměněno, a zda bylo vozidlo nabouráno a v jakém rozsahu.
  3. Zkontrolujte VIN a rok výroby nejdůležitějších částí vozu:
    - Každý vůz má své VIN číslo. Najdete jej na mnoha dílech např.: čelním skle, podlaze, motoru a samozřejmě technickém průkazu. Vždy se musí shodovat.
    - Rok výroby, který prodejce uvádí, naleznete v technickém průkazu (TP).
  4. Důkladně vozidlo prověřte:
    - Ověřte si, zda se nejedná o odcizený vůz, či zda není zatížen leasingem, či exekucí. Prověřit ho můžete v databázi Policie ČR (http://aplikace.policie.cz/patrani-vozidla/ ). Informaci získáte na základě uvedení jednoho ze dvou kritérií: SPZ nebo VIN
    - certifikované prověření – existuje řada služeb (např. www.Autotracer.cz, www.CarDetect.cz), které nabízejí prověření pravdivosti uvedených informací uváděných v technickém průkazu a servisní knížce. Můžete si tak nezávisle prověřit informace poskytované prodejcem.
  5. Dejte pozor na vzhled: Odchylky v barvě laku, či nestejné mezery, mohou znamenat prodělanou havárii. Interiér vozu napoví leccos o majiteli.
  6. Zkušební jízdě věnujte vysokou pozornost: Nezapínejte při ní rádio, poslouchejte zvuk vozu a věnujte pozornost kvalitě řízení, brždění a celkovému pocitu z jízdy.
  7. Pokud máte již vybraný vůz, nechte jej zkontrolovat u odborného servisu.
  8. Ještě jednou prověřte, zda souhlasí uvedené údaje:
    - VIN, typ motoru, barva vozu by měly souhlasit s údaji v TP
    - Zjistěte, kde byl vůz prodán jako nový - zda v ČR nebo v zahraničí. Nechte ho prověřit firmou, která tyto služby poskytuje (např. Cebia, spol. s r. o.)
  9. Máte vybráno? Pak nezapomeňte převzít:
    - Vyžádat si veškeré klíče od vozu, včetně písemného prohlášení, že si prodávající či původní majitel nějaký nenechal. Zvláště od zapalování a bezpečnostního zařízení např. zámku převodovky.
    - Veškeré doklady a dokumentaci.

 

Pokud sháníte ojetý vůz, není nic jednoduššího, než jej hledat na webu www.annonce.cz a nebo v tištěných novinách ANNONCE. A je z čeho vybírat. „Průměrný počet inzerátů vložených za měsíc v kategorii Auta se pohybuje okolo 70 tisíc. Nejhledanějšími vozidly jsou, podle statistiky klíčových slov Octavia, Škoda, Ford a Mercedes. Jak je vidět, osobní auta se hledají nejvíce podle značek. „Tato analýza je zajímavým pohledem na využití inzertního serveru a vypovídá o míře užívání jednotlivých kategorií,“ uvedl Petr Langer, tiskový mluvčí ANNONCE. Nejvyhledávanější jsou České vozy, nejvíce pak v hodnotě do 100 tisíc. Cenové rozpětí se pohybuje od aut, která jsou za odvoz, přes inzeráty, kde je uvedena cena dohodou, až po auta luxusních značek, jejichž cena se pohybuje okolo 5 milionů korun.

 

O společnosti ANNONCE a.s.:
ANNONCE a.s. je tradiční česká společnost zabývající se poskytováním a zprostředkováním služeb a obchodu svým zákazníkům. ANNONCE byla založena v březnu roku 1990 jako tištěné médium, ve kterém byly prezentovány inzeráty. V dnešní době tištěné médium vychází čtyřikrát týdně ve třech různých dílech a týdenní náklad se pohybuje okolo 100 - 110 tisíc výtisků. Jen v roce 2011 ANNONCE otiskla 2,125 milionů inzerátů. Online verze ANNONCE vznikla v roce 1997 a od té doby má téměř 300 tisíc registrovaných uživatelů a okolo 350 tisíc reálných uživatelů za měsíc. Denně ANNONCE v průměru publikuje 250 tisíc inzerátů. Z toho například jen reality tvoří 80 tisíc, dalšími početnými a hojně využívanými rubrikami jsou Práce, Auto-moto a Seznamka. ANNONCE svým zákazníkům usnadňuje cestu každodenními běžnými i životními změnami, a to tak, že jim poskytuje služby, díky kterým najdou vše, co hledají.

Kontakt pro média:
E-mail: press@annonce.cz
Mobil: 603 533 233

Zuzana Michalová
DataConsult CZ, s.r.o.
E-mail: zuzana.michalova@dataconsult.cz
Mobil: 603 578 866

Zpět na seznam článků