Hledáte zaměstnance do restaurace? Poradíme vám, jak na to

4 důvody, proč hledat nové zaměstnance i přes Facebook

27. června 2017

Pokud při náboru zaměstnanců do gastronomie (a nejen do ní) nefungují běžné internetové inzeráty, je na čase hledat je tam, kde se potenciální pracovníci vyskytují skoro denně – na Facebooku. Poradíme vám, jak na to.

Když nemůže Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi,“ zní jedno známé přísloví. Pokud se vám nedaří najít zaměstnance do hospody, baru, restaurace nebo kavárny běžnou cestou, zkuste to jinak. Přes Facebook.

Denně na něm totiž tráví svůj čas více než 3 miliony Čechů a Češek.

Brouzdá denně na Facebooku i vaše servírka? Tak proč tu novou nehledat rovnou přes něj!

Tak velký počet uživatelů se dá využít v náš prospěch – můžeme z nich totiž lépe „vybrat“ ty, kteří nás v případě pracovních inzerátů zajímají. Nejobecněji se zaměříme na uživatele ve věku 18 až 64 let. Těch je v našich luzích a hájích podle Facebooku 3,1 milionu. Bohužel se už přesně nedozvíme, kolik z nich je aktivních každý den. Takové statistiky si totiž sociální síť Marka Zuckerberga pečlivě hlídá.

Tip: Zaměstnance v gastronomii můžete stejně dobře sehnat i mimo internet. Podívejte se jak.

Tak jako tak se dá s více než třímilionovou masou lidí na českém Facebooku krásně pracovat. Proto vám na Annonci během tvorby samotného inzerátu nově nabízíme i jeho propagaci na Facebooku.
Podívejte se, jaké to má výhody:

1. Přesné zacílení

Facebook umí skvěle pracovat se všemi údaji, které mu jeho uživatelé zadali. A to nejen s věkem a místem bydliště, ale třeba i profesí a koníčky. Pokud bychom tedy pro nově otevřený podnik v Praze hledali kuchaře i obsluhu, vyčleníme si z výše zmíněného třímilionového publika jen lidi, které potřebujeme.

A přestože bychom reklamu cílili jen na ty, kdo se zajímají o gastronomii, jsou z Prahy a okolí (protože řada lidí dojíždí do práce v Praze ze středních Čech) a nemají vysokou školu (přece jen na kuchaře člověk nepotřebuje vysokou školu, ale hlavně zkušenosti z kuchyně), nabízí nám Facebook pořád více než 120 000 relevantních uživatelů, kterým umí reklamu zobrazit.

Takhle nějak může vypadat i vaše reklama. Stačí si podat inzerát na Annonci, z kterého ji už zvládneme vytvořit sami.

2. Malá konkurence

Viděli jste už na svém Facebooku, že v té a té restauraci hledají nové kuchaře? Pokud za restauraci nepovažujete McDonald's, tak asi těžko. A to je právě vaše výhoda – na Facebooku inzerují ve velkém hlavně firmy, ne samotné restaurace, bary, hospody a kavárny.

Váš inzerát tak nebude utopený mezi stovkou jiných ve stejné rubrice. Naopak, bude se lidem zobrazovat jako „Sponzorovaný příspěvek“ mezi příspěvky od přátel nebo společností a skupin, které na Facebooku běžně sledují.

Tip: K facebookové inzerci patří i obrázek – využijte toho a představte lidem třeba krásnou kuchyň / interiér restaurace, kde budou pracovat. Fotku nám jednoduše nahrajete přímo při zadávání inzerátu. Pokud byste v záloze žádnou neměli, vždy vám nabídneme i nějakou ilustrační.

3. Reklama „zdarma“

Přestože si za sponzorovaný příspěvek platíte vámi vybranou sumu (na zkoušku vám umíme udělat reklamu už za tisícovku), díky které získáte tzv. placený dosah, může se ve finále dostat k více uživatelům. Jak? Pokud uživatele zaujme, začne ho Facebook ostatním doručovat i sám od sebe. Zdarma, díky tzv. organickému dosahu.

Zaujmout můžete různými způsoby – obrázkem, textem, nabízeným platem… Prostě čímkoliv, na co začnou uživatelé reagovat svými „lajky“, komentáři a sdílením. Protože právě díky nim vzrůstá organický dosah. I u placených příspěvků.

Ale nebojte se, přijít na to, to už je naše práce. Vy si jen vytvoříte běžný inzerát na webu Annonce a my už na Facebooku vyzdvihneme to, co by mohlo fungovat nejlépe.

Tip: Nejste si jistí, o co stojí zaměstnanci v gastronomii nejvíce? Zjistili jsme to za vás.

Díky inzerátu na Facebooku můžete získat potřebnou zpětnou vazbu pracovního trhu. Pozitivní, ale i negativní.

4. Zpětná vazba

Podat si inzerát na sociální síť přináší logicky i onen sociální rozměr.

Rádi vám zprostředkujeme, jak lidé na inzerát reagují. Pokud třeba nabízíte plat, za který kuchař ani nevstane z postele, na Facebooku se to dozvíte hodně rychle. Takové reakce samozřejmě máme možnost skrýt, aby se uživatelé neovlivňovali navzájem. Přece jen špičkový kuchař nevstane z postele ani za 30 000 korun čistého měsíčně. Na druhou stranu co by za to takový mladík po škole skoro bez praxe dal, že?

Inzerce na Facebooku vám tak může zároveň jednoduše ukázat, proč vaše předchozí inzeráty nefungovaly. Třeba jestli nabízíte malý plat nebo máte podnik se špatnou pověstí. A proto za zkoušku určitě stojí.

Chci inzerát na Facebooku


Hledáte zaměstnance do restaurace? Poradíme vám, jak na to

comments powered by Disqus