Škoda Yeti

Vše má svou cenu a příběh. Slogan ANNONCE je jedním z trefných popisů podstaty obchodu. Když jsme si pořizovali poslední přírůstek do redakčního vozového parku, dbali jsme na to, aby obojí - jak cena, tak příběh - bylo zajímavé.

Naše rozhodnutí, že si pořídíme škodovku, a že to bude Yeti, jsem zdůvodnil už v minulém čísle. Během více než dvacetileté historie ANNONCE je Škoda nejnabízenější značka a Yeti je podle mého názoru její nejzábavnější model. Vybrat jsme jej šli tam, kde nám řeknou nejlepší příběh. „Váš Yeti nemůže mít lepší historii. Pochází z flotily referentských vozů Škoda Auto," říká Karel Kadeřávek, vedoucí prodeje ojetých vozů v Autosalon Klokočka Centruma.s.. „Jedná se o odborně zajeté auto od inženýra z továrny," dodává se smíchem. Poznamenám, že náš Yeti měl při předání najeto 20 tisíc kilometrů a byl absolutně bez jediného škrábance, včetně kol, která velmi vypovídají o vztahu řidiče a auta.

Pane Kadeřávku, vidím tady různá auta a nejenom škodovky, ale čiší z toho systém. Jak to je?
Nabídku programu ŠKODA Plus tvoří z velké části referentské vozy zaměstnanců Škoda Auto a vozy ze zaměstnaneckého operativního leasingu. Navíc zajišťujeme odbyt i pro předváděcí vozy a vykoupené ojeté vozy. Autosalon Kolokočka Centrum a.s. je jedním z prvních partnerů programu už od roku 2009. V rámci programu jsou nabízena vozidla značky Škoda v kategorii Roční vozy, jejichž stáří nepřesahuje 18 měsíců a počet ujetých kilometrů je maximálně 30 000. Spolu s nimi získává nový majitel benefit v podobě minimálně dvouleté plné tovární záruky. Navíc nabízíme vozy pod označením Vyzkoušené ojeté vozy. Do této kategorie spadají nejen vozy Škoda, ale i vozidla dalších značek. Tyto vozy splňují přísné kvalitativní standardy, disponují servisní knížkou a jsou mladší pěti let. Na přání může zákazník získat na tato vozidla roční záruku.

Vím, že se prodeji ojetých aut věnujete už 15 let. Jaký je Váš pohled na vývoj v branži?  
Vyvíjí se hlavně zákaznické preference. Když se podívám asi tak 10 let zpět, nechápali jsme, proč autorizovaní prodejci v Německu prodávají pouze auta do dvou let stáří a starší vozy nechávají neznačkovým bazarům. Postupně však došlo k vývoji poptávky po mladších vozech, tak jsme v této situaci nyní i u nás. Díky technickému zázemí máme systém kontroly vykupovaných a nabízených aut ještě dokonalejší. U referentských a zaměstnaneckých a předváděcích vozů ŠKODA je původ jasný. Ale přichází i nabídky „ zvenku". Můžeme díky koncernovému systému nahlížet on line do servisní historie. U vozů jiných značek máme také k dispozici mnohem větší množství informací k prověření než dříve. Především díky spolupráci s firmou Cebia. To nám dává jistotu, že vykupujeme vozy se skutečným stavem kilometrů a právně čisté. Pokud nenajdeme o autě dostatek informací, nerozklíčujeme jeho příběh, tak ho nevykoupíme.

Hovořil jste o zákaznických preferencích. Můžete to rozvést?
Nejprodávanějším modelem je Octavia, následována v těsném závěsu modelem Fabia. 35 procent  prodaných vozů bylo z kategorie Roční vozy. Je to dvakrát více než před rokem. Zájem o Roční vozy se u nás během roku zdvojnásobil. Váš Yeti je toho skvělým příkladem. Máte krásné, zachovalé, málo jeté auto, za dobrou cenu a se všemi zárukami jako nový vůz. A tak jste si to představovali, že? Z kategorie Vyzkoušené ojeté vozy bylo 75 procent prodaných vozů značky Škoda. Zbylých 25 procentech tvoří ostatní značky. Pověst o tom, že dokážeme nabídnout důvěryhodné příběhy, se donesla až do Německa. Zaznamenáváme nebývalý zájem Němců o česká ojetá auta. Jistě, ceny jsou nízké a kurz EUR vyšší, ale před zavedením ŠKODA Plus se to v tomto měřítku nedělo. -luk-

UIG